Завдання предмета
"Трактори та автомобілі".
Методика його вивчення.
Сучасні трактори і автомобілі - основа енергетичної бази сільськогосподарського виробництва. Агропромисловий комплекс країни отримує нову і модернізовану енергонасичену техніку. Оволодіти такою технікою і забезпечити її високопродук¬тивну експлуатацію та якісне технічне обслуговування зможуть тільки всебічно підготовлені інженерно-технічні кадри для села.
Мета вивчення дисципліни "Трактори і автомобілі" - дати студентам необхідні теоретичні знання про будову й роботу основних вузлів та механізмів тракторів, самохідних шасі, автомобілів, які використовуються в сільськогосподарському виробництві, допомогти набути практичних навичок і вмінь у їх розбиранні, складанні, підготовці до роботи, виявленні неполадок, а також регулюванні. Для успішного засвоєння матеріалу з цієї дисципліни студент використовує знання, отримані під час вивчення теплотехніки, електротехніки і електроніки, фізики, хімії, технології металів, креслення, технічної механіки та ін.
Знання із дисципліни "Трактори і автомобілі" будуть забезпечувати вивчення сільськогосподарських машин, технічного обслуговування і ремонту, технології механізованих сільськогосподарських робіт, охорони праці та ін.
У результаті вивчення предмета студенти
повинні знати:
- призначення, будову, принцип роботи, регулювання тракторів, самохідних шасі і автомобілів; основи теорії тракторів, автомобілів та їх двигунів;
- основні причини несправностей тракторів, самохідних шасі і автомобілів, які виникають під час роботи, та способи запобігання їм;
- правила техніки безпеки, пожежної безпеки під час роботи на тракторах, самохідних шасі і автомобілях;
- основні конструктивні відмінності базових моделей сучасних іноземних тракторів і автомобілів порівняно з вітчизняними;
повинні уміти:
- обґрунтувати раціональні режими роботи тракторів, самохід¬них шасі і автомобілів;
- розбирати, складати, регулювати та проводити технічне обслу-говування за механізмами і системами тракторів, самохідних шасі та автомобілів;
- виявити технічні несправності і усувати їх;
- випробовувати автотракторні двигуни;
- дотримуватись правил техніки безпеки і протипожежних заходів.
Програмний матеріал необхідно викладати на основі досягнень вітчизняної та зарубіжної науки і техніки, передової практики сільськогосподарського виробництва.
З метою більш глибокого засвоєння студентами програмного матеріалу на заняттях необхідно використовувати наочні посібники, ЕОМ, технічні засоби навчання (машини, їх розрізи, механізми, деталі, схеми, плакати, моделі, діафільми, слайди).
Лабораторні та практичні заняття необхідно проводити в добре оснащених лабораторіях або майстернях, укомплектованих всіма необхідними машинами і обладнанням, комбінуючи їх для більш ефективного використання часу.