Ринок товарів та послуг – економічна категорія, яка відображає ступінь розвитку відносин купівлі-продажу між економічно вільними продавцями та покупцями в масштабах світової системи господарювання, окремої держави чи певного регіону.
Предмет статистики ринку - масові явища та процеси в системі ринкових відносин в їх кількісному прояві, але у нерозривному взаємозв’язку з якісною стороною.
Функціональні завдання cтатистики РТП:
- удосконалення статистичної звітності підприємств роздрібної та оптової торгівлі;
- створення та впровадження методики вибіркового обстеження підприємств оптової та роздрібної торгівлі у відповідності з міжнародними вимогами;
- розробка та удосконалення системи показників та методів організації статистичного спостереження за діяльністю фізичних осіб-підприємців;
- продовження роботи по створенню комплексної статистики послуг;
- оцінка та аналіз розвитку ринку товарів та послуг;
- характеристика структури ринку;
- регіональний аналіз ринку товарів та послуг.