є продовження формування в студентів інформаційної культури та онлайнової компетентності для реалізації їх творчого потенціалу та соціалізації у суспільстві завдяки здатності до ефективного використання засобів сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.
Інформатика в старшій школі є логічним продовженням курсу інформатики основної школи, під час вивчення якого в студентів було сформовано основи інформаційної культури та базові компетентності у галузі інформаційно-комунікаційних технологій.
Завдання:
формування в учнів знань й умінь, необхідних для ефективного використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-пізнавальній діяльності, при вивченні інших навчальних предметів, у повсякденному житті;
розвиток в учнів готовності застосовувати інформаційно-комунікаційні технології з метою ефективного виконання різноманітних завдань щодо реалізації інформаційних процесів, пов’язаних з майбутньою професійною діяльністю в умовах інформаційного суспільства;
розвиток інформаційної культури, знань правил безпеки життєдіяльності та навичок безпечної поведінки при виконанні робіт з використанням засобів інформаційно-комунікаційних технологій;
розвиток в учнів здатності самостійно опановувати та раціонально використовувати програмні засоби загального та прикладного призначення, цілеспрямовано шукати й систематизувати відомості, використовувати електронні засоби обміну даними.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
Мета:
базові поняття інформатики, складові частини інформаційної системи та їх призначення;
розуміти роль сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в суспільстві та житті людини;
окремі онлайнові освітні платформи та використовувати їх для навчання;
пояснювати принципи цифрового громадянства та електронного урядування;
мати уявлення про загальні принципи роботи і сфери застосування систем штучного інтелекту, інтернету речей, Smart-технологій та технології колективного інтелекту;
загальні принципи розв’язування задач за допомогою комп’ютера з використанням прикладного програмного забезпечення загального та спеціального призначення;
формулювання проблем і постановку задач;
побудову відповідних інформаційних (зокрема, математичних) моделей;
можливості глобальної мережі Інтернет, пошук потрібної інформації.
Завдання:
організовувати свою діяльність з використанням програмних засобів для планування та структурування роботи, а також співпраці з членами соціуму;
використовувати технології цифрового громадянства для вирішення власних соціальних потреб;
здійснювати пошук потрібної інформації та дотримується правил безпечної поведінки в мережі Інтернет;
планувати та проводити навчальні дослідження й комп’ютерні експерименти з різних предметних галузей;
самостійно опановувати нові технології та засоби діяльності;
працювати з системними та прикладними програмними засобами загального призначення: редакторами текстів, графічними редакторами, електронними таблицями, системами управління базами даних, інформаційно-пошуковими системами, а також педагогічними програмними засобами, програмами-броузерами;
виконувати маніпулювання електронними документами в електронному офісі;
створювати та налагоджувати інтерактивні веб-сторінки за допомогою мови гіпертекстової розмітки та каскадних аркушів стилів з використанням гіпертекстових, графічних, анімаційних та мультимедійних елементів, форм та веб-програмування;
розміщувати сайт на сервері, виконувати перевірку та оцінку сайту з точки зору ергономіки та пошукової оптимізації, створювати стратегію просування сайту;
розв’язувати задачі за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій.