Середа, 14.11.2018, 03:13Вітаю Вас Гость | RSS
Меню сайту
Закладки
Статистика
Полный анализ сайта Яндекс.Метрика
Онлайн всього: 6
Гостей: 6
Користувачів: 0

Біологія та екологія


Biology and Ecology

Метою вивчення біології та екології на рівні стандарту в ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації є:

  • формування у студентів природничо-наукової компетентності шляхом засвоєння системи інтегрованих знань про
  • закономірності функціонування живих систем, їх розвиток і взаємодію, взаємозв’язок із довкіллям;
  • розуміння біологічної картини світу та цінності таких категорій, як життя, природа, здоров’я; свідомого ставлення до природи як універсальної, унікальної цінності;
  • застосування знань з біології та екології у повсякденному житті, оцінювання їх ролі для сталого (збалансованого) розвитку людства, науки та технологій.

Досягнення зазначеної мети передбачає вирішення таких завдань:

  • оволодіння учнями термінологічним апаратом біології та екології, засвоєння предметних знань та усвідомлення суті основних законів і закономірностей, що дають змогу зрозуміти неперервність життя та його нерозривний зв'язок з довкіллям;
  • розуміння універсальності функціональних ознак життя, принципів та вимог підтримання життєдіяльності організму;
  • встановлення міжпредметного, внутрішньоциклового та міжциклового зв’язку біології і екології з метою формування в учнів гуманістичних поглядів на природу, сучасних уявлень про її цілісність і розвиток;
  • набуття досвіду пошуково-дослідницької діяльності та уміння представляти отримані результати;
  • використання набутих знань, навичок та умінь у повсякденному житті для оцінки впливу факторів довкілля, наслідків своєї діяльності для збереження власного здоров’я та безпеки інших людей;
  • розвиток особистої відповідальності за стан довкілля, формування ціннісних орієнтацій на збереження природи, розуміння необхідності узгодження стратегії природи і стратегії людини на основі ідеї універсальності природних зв'язків та самообмеженості, подолання споживацького ставлення до природи.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати:

  • основні галузі застосування біологічних досліджень;
  • біосистем різних рівнів;
  • властивості живого: самооновлення, самовідтворення, саморегуляцію;
  • основні критерії якості питної води;
  • структури клітин які забезпечують процеси метаболізму;
  • роль окремих хімічних елементів речовин в метаболізмі;
  • сучасні молекулярно-генетичні методи досліджень спадковості людини (секвенування генів, полімеразна ланцюгова реакція, застосування генетичних маркерів тощо);
  • типи мутацій;
  • причини спадкових хвороб і вад людини та хвороб людини зі спадковою схильністю;
  • періоди ембріонального та постембріонального розвитку людини;
  • принципи єдності організмів та середовище їхнього мешкання;
  • основні властивості адаптацій;
  • основні форми симбіозу організмів;
  • адаптації людини та інших організмів до різних умов проживання;
  • сучасні методи селекції тварин, рослин та мікроорганізмів;
  • застосування методів генної та клітинної інженерії в сучасній селекції;
  • досягнення репродуктивної медицини, трансплантології та донорства;
  • небезпеку створення та застосування біологічної зброї;
  • екологічні проблеми в Україні та світі;
  • види та критерії забруднення довкілля;
  • шляхи раціонального використання природних ресурсів;
  • науки, що вивчають здоров`я людини

вміти:

  • складати схеми обміну вуглеводів, ліпідів та білків в організмі людини;
  • характеризувати типи успадкування ознак у людини (повне та не повне домінування, кодомінування, аутосомно-рецесивне, аутосомно-домінантне, зчеплене, зчеплене зі статтю);
  • розв`язувати типові задачі з генетики (моно-дигібридне схрещування; повне та не повне домінування, кодомінування; успадкування зчеплення зі статтю);
  • складати порівняльну характеристику статевих клітин людини;
  • працювати з мікроскопом;
  • оцінювати вплив позитивних і негативних чинників на ріст та розвиток людини;
  • визначати ступінь адаптованості організмів до середовища;
  • наводити приклади екологічних чинників та їхньої взаємодії, типи взаємодій популяцій в екосистемах, трофічних ланцюгів та трофічних сіток;
  • встановлювати елементарні причинно-наслідкові зв`язки між екологічними процесами та явищами;
  • складати карту екологічного стану свого регіону;
  • моделювати способи утилізації відходів.
№ п/п Найменування Посилання
1 Біологія і екологія. Андерсон О. 10 клас Переглянути
2 Біологія і екологія. Соболь В.І. 10 клас Переглянути
3 Біологія. Балан П.Г. 10 клас Переглянути
4 Біологія Тагліна О.В. 10 клас Переглянути
5 Тематичний зміст курсу Переглянути
6 Теми практ. і лабор. робіт Переглянути
7 Література Переглянути
8 Критерії оцінювання Переглянути
Форма входу
Ми в соц.мережі
facebook twitter youtube Google+
Пошук
Додати до фавориту
Друзі сайту
Знайти роботу
Agrocareer.com
Календар-інформер
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання